Nikada ranije objavljen na hrvatskom, nikada odigrani dramski rukopis 'nemogućeg majstora'.
Knjiga neobične sudbine, djelo koje se opire vlastitom postojanju.
Drama koju je Kristl napisao u svojoj 27-oj godini, subverzivna i onime kako i onime o čemu govori, autoru opasna po cijenu gubljenja života ili slobode, naravno da nije mogla biti ni objavljena ni igrana.
Ali on je uzima sa sobom emigrirajući zauvijek početkom šezdesetih, da bi je više od dvadeset godina potom objavio na njemačkom, u maloj nakladi, dopunjenu slikama i tekstovima, ali uvezanu nasumično izmiješanih araka - da bi dobio u osnovi neprohodan tekst u prekrasnom dizajnu.
Zašto je Kristl to učinio svojoj jedinoj drami?
Čitajući je danas u izvornom obliku, s citatima iz kasnije dodanih stranica, odgonetka se nazire, ali misterija rukopisa ostaje.
Otpor se Harlekinov pripadanja bilo čemu nastavlja i danas. Nakon tiska, neobičnim slijedom nepredvidivih okolnosti, paketi uveza ostaju šest godina pohranjeni u skladištu Petikata, mirujući do 19. listopada 2020., kad se u sklopu izložbe 'Car je gol u Laubi' napokon predstavlja javnosti.
Ali kako! Premda je najava puno, ambijent privlačan a govornici dojmljivi i kompetentni, publiku čini tek dvoje ili troje posjetitelja.
Pandemija Covida samo je, naravno, krinka jednog Harlekina čije lice želi ostati slobodnim u zavodljivoj tajni svoga postojanja.
Ovaj je svijet, sa svim našim prolaznim životima, ljubavima, nadama i idealima, čitljiv jednako stvarno izvana i iznutra - iz stranica unutar ovih korica to se, čitajući ih pažljivo, na trenutke čini i previše potresnim.